Dag 1 - Reisverslag uit Weligama, Sri Lanka van Joerieneline - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Weligama, Sri Lanka van Joerieneline - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Joerieneline

05 Februari 2015 | Sri Lanka, Weligama

We zijn op Sri Lanka!

Onze twee vluchten zijn goed verlopen. De eerste vlucht was naar Abu Dhabi, daar moesten we 2,5 uur wachten om vervolgens door te vliegen naar Colombo. Toen we in Colombo aankwamen stond daar een taxi voor ons klaar. De taxi chauffeur heeft een rustige rit gehad, want pas toen wij in de taxi zaten vielen we als een blok in slaap. Dit was ons in het vliegtuig nog niet gelukt.
Helene, de eigenaar van Hellabeem, is ziek en kon ons hierdoor geen rondleiding geven. Deze taak nam een van de jongens op zich die door de weeks op Hellabeem woont en Engels spreekt omdat hij hier onderwijs en therapie krijgt. Damith (niet op z’n Engels uitspreken) was, net als alle andere jongens die we ontmoet hebben, erg enthousiast over onze komst.

We zijn blij dat we na een lange tijd van voorbereiden eindelijk hier zijn. Het land lijkt ,zoals je misschien wel verwacht, in de verste verte niet op Nederland. Dit valt onder andere op aan infrastructuur , natuur en de gemoedelijkheid van de bevolking.

Kortom, onze eerste indrukken zijn positief. We zijn het stadje Weligama al ingetrokken om de boel te verkennen en om de dingen aan te schaffen die we (bewust en onbewust) niet in onze koffer hebben gestopt. We zijn met de Tuktuk (overdekte scooter met drie wielen) naar Weligama gebracht. Ook dit is leuk om een keer mee te maken. Verder zijn er ongelofelijk veel dingen die we op basis van onze eerste indruk kunnen vertellen, maar dit zal langzaam in onze volgende blogs naar voren komen.

Maandag beginnen we pas met werken dus tot die tijd hebben we de mogelijkheid om de mensen en de omgeving beter te leren kennen.
Bedankt voor alle bemoedigingen, positieve berichten en de financiële bijdrages die we van jullie hebben gehad. We houden jullie op de hoogte van de stand van zaken.

Tot slot willen we zeggen dat Hellabeem een geweldig terrein heeft waar ideaal gewerkt kan worden aan het fysieke herstel van de jongens en waar op een positieve manier educatie wordt gegeven. Het personeel is vriendelijk en de leerlingen/cliënten hebben door deze plaats een positiever toekomstbeeld.

Groeten vanuit Sri Lanka,

Eline en Joeri

• 09 Februari 2015 - 22:01

Jacoline:

Hallo lieve kinderen,
    Wat leuk om te lezen over jullie ervaringen aan de andere kant van de wereld. Wat zullen jullie veel indrukken op doen. Tot gauw weer!
    X Jacoline.

• 09 Februari 2015 - 22:34

Hetty Snippe:

Ha lieve nicht.
    Fijn dat jullie reis voorspoedig is verlopen. En nu aan het werk he.
    We blijven jullie volgen.
    Groetjes
    Wim en Hetty

• 10 Februari 2015 - 14:11

Mike:

Gaaf kerel!!!

• 12 Februari 2015 - 16:03

Anna Koeleman:

Nou Eline, als ik alles zo lees zullen jullie vast geen problemen met slapen hebben, al die indrukken.
    Wat fijn dat je er nu eindelijke bent en dat jullie goed ontvangen zijn. De eerste indrukken zijn gelukkig postitief waardoor de tijd om zal vliegen; daarom GENIET ER GOED VAN!
    Een lieve groet van Anna